اهمیت حیاتی تکمیل ظرفیت فروش ماهیانه  برای کسب و کارها

اهمیت حیاتی تکمیل ظرفیت فروش ماهیانه برای کسب و کارها


به احتمال زیاد شما صاحب یک کسب و کار هستید،پس با من دغدغه مشترک دارید.دغدغه هایی مثل سود و زیان ماهیانه و سالیانه و پیشرفت و پسرفت و هزارتا معمای دیگه. همه ما میدونیم که  "گذر گستاخانه زمان" بزرگترین مانع در رشد و توسعه کسب و کار هست.چرا این حرف رو میزنم ؟ چون با گذر زمان و نزدیک شدن به پایان ماه قطعا موعد هزینه های ثابت کسب و کار فرا میرسه .هزینه هایی مثل حقوق – اجاره – تبلیغات و ..شاید با خودتون میگید که خب گذر زمان مشتری و فروش هم برامون به ارمغان خواهد آورد.

CjV1MNdXfy

 

بلی شما درست میگید ولی کامل نمیگید.دو تا واقعیت وجود داره که اگر اونا درست درک کنیم تحلیل تون فرق میکنه و تکمیلتر میشه.

 

واقعیت اول :

هزینه های ثابت کسب و کار تون رو در نظر بگیرید(یعنی عناوین شون و مجموع مبالغشون در ماه ، حالا به این سه سوال پاسخ بدید :

1-     با حفظ همون هزینه ها (نه نیرو اضافه کنیم – نه مساحت فروشگاه رو افزایش بدید و نه تجهیزات و ماشین آلات و ملزومات جدیدی به کسب و کارتون اضافه کنیدو فقط با همون امکاناتی که الان وجود داره) حداکثر میزان فروشتون در ماه تا چقدر قابلیت افزایش داره ؟  .....  به این عدد میگیم  سقف فروش .

2-     میانگین فروش ماهیانه تون در 6 ماه اخیر چقدر بوده ؟......... به این عدد میگیم پایه فروش.

3-     فاصله بین پایه فروش تا سقف فروش تون چقدر هست ؟.... به این عدد میگیم مکمل فروش.

 

 مکمل فروش + پایه فروش = سقف فروش

این فرمول  حیاتی کسب و کار یادتون باشه در قسمت های بعدی لازمش داریم.

 

واقعیت اول این هست که در اکثر کسب و کارها مکمل فروش عدد قابل توجهی هست یعنی هنوز ظرفیت زیادی برای فروش بدون سربار شدن هزینه اضافه وجود داره ولی موضوعاتی مثل ضعف در بازاریابی یا ضعف در مدیریت زمان یا ضعف در مدیریت کسب و کار باعث میشن که نتونیم میزان فروش رو افزایش بدیم. لطفا سقف فروشتون رو در بیارید و ببینید که پایه فروش شما چند درصد از سقف فروشتون رو در بر میگیره . در اکثر مشاغلی که درجا میزنن این عدد زیر 30% هست و نتیجه میگیریم که : اون سودی که منجربه پیشرفت و جهش کسب و کار میشه ،سود ناشی از فروش های مکمل هست. چرا؟..... پس از معرفی واقعیت دوم به این سوال پاسخ خواهم داد.

 

واقعیت دوم :

سود خالص چیه ؟

سود خالص یعنی مجموع مبالغ دریافتی از مشتریان در طول یک ماه منهای هزینه های ثابت و متغیر همان ماه.

هزینه ثابت مثل : اجاره – هزینه حقوق و بیمه نیروهای ثابت – هزینه تبلیغات – هزینه قبوض و ..

هزینه متغیر مثل:مالیات،هزینه مواداولیه درمشاغل تولیدی ویاقیمت خریدکالا درمشاغل فروشگاهی–پرسنل کمکی همان ماه و ..

 

(هزینه های ثابت و متغیر همان ماه) - مجموع مبالغ دریافتی از مشتریان در طول ماه  = سود خالص ماه

 

اگر ما فروش را در دو بخش مستقل  "فروش پایه"  و  "فروش مکمل"  در نظر بگیریم متوجه میشیم که سود خالص در فروش مکمل از سود خالص در فروش پایه بسیار بالاتر هست.چرا ؟....  چون هزینه های ثابت کسب و کار در "فروش پایه"  یکبارمحاسبه شده است و در "فروش مکمل" دیگه هزینه ثابت نخواهیم داشت.یعنی یک مشتری در "فروش مکمل" به اندازه N  مشتری در "فروش پایه" سود دارد.اندازه دقیق N بر اساس اطلاعات مالی شغل شما بصورت دقیق قابل اندازه گیری هست.

 خب حالا متوجه شدیم که در صورت  تکمیل ظرفیت فروش ،گذر زمان دیگه ضرری برای ما نداره چرا که دیگه "دقایق بدون سود با هزینه"  درکسب و کارمون وجود نداره.حالا که به اهمیت حیاتی تکمیل ظرفیت فروش ماهیانه پی بردید هیچ راهی ندارید جز اینکه به دنبال افزایش منطقی میزان فروش خود تا سقف فروش ماهیانه باشید. راههای زیادی برای افزایش میزان فروش وجود داره ولی یکی از قطعی ترین و ارزانترین  این راهها، حفظ و برقراری ارتباط مجدد با مشتریان قدیمی هست.

 با خودتون حساب کنید در طول این سالیان فعالیت چه تعداد مشتری داشتید و شما رو میشناختند ولی الان مشتری رقیب شما هستند. اگر ابزاری داشتید که اسم و فامیل و شماره همراه اکثر مراجعه کنندگان به کسب و کارتون ( هم اونی که خرید میکنه و هم اونی که خرید نمیکنه ) رو براتون ذخیره میکرد و به شما این امکان رو میداد تا هرزمان که اراده کردید با همشون ارتباط برقرارکنید الان شرایط کسب و کارتون خیلی فرق میکرد.

اگر تاحالا به این موضوع مهم نپرداختید الان دیگه وقتش هست البته کمی هم دیر شده !

 

کارت ویزیت اینترنتی کاربردی ترین و ارزانترین دستیار شما در این خصوص خواهد بود.    05136100000